Bacground

Kelip-kelip

hey-3x... Welcome to My Blog... Jangan Lupe Follow Yer Sebelum Out.. Thanks =)

Monday, 22 December 2014

SELAMA KU BERNAFAS...

Selagi jantungku berdetak di dalam tubuh..
Aku kan menjaga cintamu di dalam hatiku..
Selama bintang selalu ada di malam-malammu..
Aku kan menjadi cahaya di dalam gelapmu..

Andai dia tak bisa denganku..
Aku relakan hidupku tanpa cinta, seumur hidupku..
Tuhan ku harap sekali saja..
Aku bisa mencintai dan dicinta, seumur hidupku..

Dannn ku berjanji..
Seperti mentari yang menemani hari..
Dan ku pastikan..
Hidupmu tak akan pernah menangis kernaku..

Biar sekali saja...


! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

ANDAI LELAKI TAHU


Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..

Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.


! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

Sunday, 21 December 2014

11 Month Already /::)



Alhamdulillah..
Terima kasih Ya Allah kerana beri rasa sayang ini..  
Semoga hubungan ini kekal hingga ke Jannah Mu..  
Aminn

To Dear Bakal ImamKu :  
Thanks awak sebab selalu ada disisi saya.. 
Merawat segala suka dan duka untuk selama ini..  
Senyuman yang awak hadiahkan ini akan saya simpan buat selamanya..  
In Shaa Allah..
!!** JAGA HATI AWAK UNTUK SAYA **!!

#rindu awak..
#sayang awak..
#cinta awak..
SELAMANYAA !!!

08/12/2014



- SYAHRINA -

! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

Thursday, 26 June 2014

Kesayangan Hambo ...

Hye2 My Friends Mr n Mrs Bloggers.. :)
 
~ 08/01/2014-Fall In Love With You Sayang ~

Alhamdulillah.. Syukur pada Allah S.W.T. kerana telah hadirkan dia untukku.. 
Awak2, awak nak tahu tak ? Hadirnya awak dalam hidup saya telah memberikan saya senyuman semula yang selama ini entah hilang kemana.. Harap kasih yang awak berikan ini direstui oleh Allah S.W.T.. Saya harap sangat yang jodoh saya tertulis nama awak.. Saya tak nak kehilangan awak sampai bila-bila.. Please be nice to me sayang ! I'm hope so ! :'( Harap awak yang terakhir untuk saya..
Semoga kasih sayang, cinta, dan rindu ini berkekalan hingga kita disatukan suatu hari nanti.. Amin ! 



! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

Thursday, 25 July 2013

Saya harap marah awak tu tak berpanjangan...



Cik Diari Hati:
 
Bila ku hanya sesaat bagimu
Jangan biarkan ku terlanjur menyayangmu
Aku tak sanggup jauh darimu
Karna kau yang membuat aku menyayangmu

Cinta yang ku punya bukan sekadar kata
Cinta ku ini abadi untukmu


Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa aku tak sanggup bila sendiri
Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa bila kau pergi


Aku tak sanggup jauh darimu
Karna kau yang membuat aku menyayangmu
Cinta yang aku punya bukan sekadar kata
Cinta ku ini abadi untukmu


Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa aku tak sanggup bila sendiri
Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa bila kau pergi

Aku tak bisa bila kau pergi
Aku tak bisa bila kau pergi


Awak lagu ni saya nak tujukan untuk awak.. Sejujurnya saya x sanggup nak kehilangan awak buat kali yang kedua sebab saya betul-betul sayangkan awak..

Awak saya sedih sangat sebab minggu ni awak selalu tarik muka dengan saya. Kalau saya ada buat salah kenapa awak tak tegur?? Kenapa awak mesti diamkan diri?? Awak saya tak suka sangat bilatengok awak buat muka macam tu.. Saya rindukan senyuman awak, gelak tawa awak, gurau senda awak, segala-galanya saya rindu tentang awak.. Awak janganlah macam ni... Saya janji saya akan cuba jadi yang terbaik untuk awak.. Tapi dalam masa yang sama saya terkilan sebab awak tak pernah nak lupakan EX awak.. Kadang-kadang saya terfikir apa lagi yang saya tak buat untuk awak sampai awak tak sanggup nak lupakan EX awak.. Awak walau apapun yang saya cuba lakukan supaya awak lupakan EX awak tu tapi kalau awak sendiri yang taknak lupakan dia, tak guna juga.. Ada masa saya rasa macam mengalah, mengalah dalam memenangi hati awak... Saya dah cuba, bukannya saya tak cuba.. Mungkin DIA lebih bermakna dalam hidup awak berbanding saya.. Jika suatu hari nanti saya mengalah, tolong maafkan saya.. Mungkin itu lebih baik sekurang-kurangnya itu akan buat awak bahagia walaupun hati saya sakit dan menderita... Tapi apakan daya jika itu yang awak mahukan.. Tolonglah.. Kalau awak betul-betulsayangkan saya, awak mesti faham apa yang saya rasakan, ye memang saya cemburu.. Perempuan mana yang tak cemburu bila orang yang dia sayang masih ingatkan EX dia.. Dan saya yakin awak juga rasa hal yangsamakan.. Awak pun mesti cemburu bila orang yang awak sayang ingat pada orang lain.. Dan orang itu bukan awak... Tolonglah, tolong bagi kepercayaan tu pada saya.. 

! ! * * KEMBALILAH SAYANG, SAYA RINDUKAN AWAK * * ! !



! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

Sunday, 5 May 2013

UNTUK AWAK...

 
Cik Diari Hati :

Hurmmm... Hatiku tertanye2 adakah benar dirinya masih menyayangiku... Ikhlaskah semua itu? Ye memang, aku akui yang dirinya tidak mudah untuk aku melupakan sampai bile2. Sejujurnya aku sangat menyayangi dirinya hingga saat ini walaupun dirinya pernah membuat hatiku terluka suatu masa dahulu.. Dapatkah dirinya melupakan EX die? Disudut hati kecilku ini, aku sangat mengharap yang kami akan bersatu suatu hari nanti.. Semoga kisah silam antara kami tidak akn berulang kembali.. Jika dia benar2 milikku hilangkanlah rasa yang tak sepatutnya ini ada dalam fikiranku.. 
 
Ya Allah kau berilah petunjuk kepada hambamu ini jika benar ia milikku.. Jika dia bukan jodohku kau hilangkan lah perasaan sayang ini antara kami supaya hati ini tidak disakiti lagi..


! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !

Friday, 3 May 2013

PERGILAH M !!!!!!!!!!!!!

 

Cik Diari Hati :
Huh sabo jelah aku dengan kau nih!!!!!  Tolonglah jangan nak bangga diri tu sangat... Ko sape nak hukum kesalahan orang lain... Ko jangan ingat yang ko tu perfect sangat!!!!!! Baru aku tahu macam nie prangai ko yang sebenarnye... SEBELOM NAK TEGUR ORANG, TEGUR DIRI KO TU DULU!!
Tak payah nak perli2 bolehkan.. Cakap elok2 boleh kan... Susah betol kalau ade orang yang macam nih... Kenapelah aku mesti kenal kau! Dan kenapelah kau mesti hadir dalam hidup aku.. Mase dulu alahai pijak semut pown x mati.. Sekarang perghh da macam tuutttt! Kau ingat kau dah cukup hebatlah sakitkan hati orang macam tuh? Ape masalah kau yang sebenarnyer? Aku x mintak kau suke dekat aku! Kau yang x reti nak jage perasaan orang lepastuh nak salahkan orang lain pulak.. Kau jangan ingat yang semua orang akan paham n tahan dengan perangai kau tuh... Cukup2lah ape yang kau dapat bile sakitkan hati orang?? k mungkin kau akan rase puas tapi itu hanye sementare... so pandai2lahkan.. Dan buat pengetahuan kau, AKU SIKIT POWN DAH X HADAP DENGAN KAU.. KAU DAH BUAT AKU BENCI DEKAT KAU... Kalau kau rase nak sakitkan hati aku ni lagi, kau teruskan jelh.. Sikit pown aku xkn terase dah.. ADE FAHAM??!! 

Aku rase bersyukur sangat sebab dapat tahu sekarang dan bukan untuk jangka masa yang lama untuk tahu perangai kau macam nih.. Kau dah benci aku kan?? So PERGI KAU DARI HIDUP AKU!! kau nak berdendam dengan aku tuh kau punye pasal.. Aku tahu kau DAH CUKUP MATANG untuk berfikir.. 

! ! * * Suke ? Like je okeh * * ! !